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Draft: PSYQUI INFO (ver.1) + English (ChatGPT translated)

PSYQUI、本名石川右京(いしかわ うきょう)、1992年7月12日、奈良県葛城市生まれ。血液型はO型で、以前の趣味には寝ること、買い物、ファッション、ゲーム、音楽を聴くこと、カラオケ、バンド活動が含まれていました。2024年現在の趣味は不明ですが、おそらくあまり変わっていないでしょう。例えば、今では料理が好きかもしれません!


PSYQUIになる前、彼はTEARS IN RAIN(サッチと一緒)などのいくつかのバンドに参加し、HARTS音楽スタジオで本名で働いていました。また、PSYQUIはMr. BonやFM Radioという名前でエレクトロニック音楽やバンド音楽も作曲していました。2018年には、この3つの名前での作曲を正式にやめ、PSYQUIプロジェクトに完全に移行しました。


PSYQUIという名前のもとで、彼は独立した音楽観を確立し、業界の古い規範に反対し、真のFuture Bass音楽を作り出したいという願望を持っています。彼はKAWAIIボーカルのような型に縛られたくなく、その代わりにさまざまな音楽ジャンルを試しています。主に一人で作業していますが、必要に応じて女性ボーカリストと協力し、複雑な背景音楽とボーカルを組み合わせて、シティポップとブラックミュージックが融合した独自のサウンドを生み出しています。


彼はコード進行を基盤にして創作を重視し、さまざまな要素を試して各作品を完成させています。PSYQUIは常に音楽の壁を壊し、伝統的なジャンルの枠を超えることを望んでいます。PSYQUIプロジェクトは2013年に計画され、タイミングが整ったと感じた時に実行に移しました。2016年末の「BEMANI NEW FACE Contest」に「Still Lonesome」という曲で参加し、PSYQUIはこのプロジェクトに対する初期の反応が非常にポジティブであったと感じました。彼は、このコンテストに参加することで成功の可能性を予測していたと共有しています。PSYQUIの自信は、クラブ音楽シーンで注目されている友人が自分の曲を高く評価していたことに由来しています。また、PSYQUIは多年の音響エンジニアとしての経験により、自分の音楽を客観的に評価する能力を発展させました。


彼は自分の作曲スタイルを「ドウテイ」(Doutei)の精神に例えており、音楽における大胆さと即興性を表現しています。このスタイルは、彼の作品が多様で複雑、そして絶えず変化し続けることにつながり、彼はこれを「ドウテイ・チンチン・ミュージック」(Doutei Chinchin Music)と呼んでいます。


PSYQUIはまた、Future Bassの多様性について語り、さまざまな要素と音楽ジャンルを組み合わせて新鮮で独自のサウンドを生み出しています。Pa’s Lam Systemの「CAND¥¥¥LAND」をtofubeatsのためにリミックスしたことは、日本におけるFuture Bassの最初の足跡の一つと見なされ、このジャンルを広める手
助けとなりました。

PSYQUI, whose real name is Ukyo Ishikawa (石川右京), was born on July 12, 1992, in Katsuragi-shi, Nara Prefecture. He has blood type O and his past hobbies included sleeping, shopping, fashion, gaming, listening to music, singing karaoke, and participating in bands. Although his current hobbies in 2024 are unclear, they likely haven’t changed much, and he may now enjoy cooking!


Before becoming PSYQUI, he was part of several bands, including TEARS IN RAIN with Such, and worked at HARTS music studio under his real name. Additionally, PSYQUI also composed electronic music and band music under the names Mr. Bon and FM Radio. By 2018, he officially stopped composing under these three names and fully transitioned to the PSYQUI project.


Under the PSYQUI name, he established an independent musical vision, opposing old industry standards and striving to create true Future Bass music. He didn’t want to be confined by clichés like the KAWAII vocal style, instead experimenting with various music genres. While he mostly works alone, PSYQUI collaborates with female vocalists when necessary, combining vocals with complex instrumental backgrounds to create a unique sound that blends city pop with black music.


He emphasizes creating from a foundation of chords, experimenting with various elements to perfect each piece. PSYQUI always aims to break musical boundaries and transcend traditional genre limits. The "PSYQUI" project was planned by him in 2013, and he began working on it when the timing felt right. This led to his entry in the "BEMANI NEW FACE Contest" in late 2016 with the song "Still Lonesome." PSYQUI felt that the initial reaction to the PSYQUI project was very positive. He shared that he had anticipated the potential success of the project when participating in the contest. His confidence came from having a friend in the club music scene who was prominent and appreciated his song. Additionally, PSYQUI developed his ability to objectively assess his own music through years of experience as a sound engineer.


He compares his songwriting style to the spirit of "ドウテイ" (Doutei), representing boldness and improvisation in music. This style leads to diverse, complex, and ever-changing works, which he calls "ドウテイ・チンチン・ミュージック" (Doutei Chinchin Music).


PSYQUI also speaks about the diversity within Future Bass, combining many elements and music genres to create fresh and unique sounds. His remix of "CAND¥¥¥LAND" by Pa’s Lam System for tofubeats is considered one of the first milestones of Future Bass in Japan, helping to spread the genre throughout the country.


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