韓流スターの変遷史(The History of Hallyu Stars)

韓国ドラマや歌を通じて日本に知られたスターたちの系譜を整理してみた。
‘ボア’という女性歌手が存在したが、それでも冬のソナタのペ·ヨンジュン、すなわちヨン様が嚆矢ではないかと思う。 ヨン様,冬のソナタの撮影地、その他の俳優まで日本で特に中高年の女性から人気を得た。
韓国の南怡島やその他のロケ地に日本人観光客が多かった記憶が今でも鮮明に残っている。 ヨン様が日本に行けば空港が麻痺したその当時の記憶もある。 しかし残念なことに、その後ヨン様は十分な経済力のせいか、全くドラマ活動なしに大衆の前から消えた。 これまでも彼の芸能人活動は皆無だ。 ただ、彼の芸能人企画会社は投資家として莫大な財力を持っていると聞いた。
その後、『宮廷女官チャングムの誓い』などのドラマが人気を集めたが、第2次韓流ブームを巻き起こしたのは東方神起だ。 KARA、BIGBANGなどの歌手も人気があったが、東方神起の人気が独歩的だった。 特に東方神起が所属事務所との紛争で3人が独立して作ったグループJYJは2012年に日本を強打した。 ジェジュン、ユチョン、ジュンスの初のイニシャルを取って作ったJYJは、第2の韓流の最高ヒット作だった。 彼らの公演だけでなく、各種関連商品の販売は大変な人気を集めた。 なくて売れないほどだった。 ただ、韓国内では所属事務所との紛争で強力な前所属事務所のパワーで放送出演が難しかった。
ジュンスのミュージカルパワーは今も続いている。 残念ながらユチョンの私生活の問題で韓国では2人だけでJYJとして活動中だが、活躍は微々たるものだ。
そして第3世代韓流は歌とドラマが同時に人気を得ている。 第2世代の韓流からファン層が若年層に拡大したとすれば、第3世代の韓流は若年層から壮年層まですべての世代にわたって人気を得ている。 BTSをはじめ、ドラマ‘愛の不時着’‘梨泰院クラス’などがその代表と言える。
韓流の影響で韓国の男性はみんな優しい一方では男性らしいという誤解があるが、日本と同じく人によって全然個性が違う。 韓国の若者層もやはり日本の草食男子のような性格の人が大きく増加しているのも事実だ。
ドラマのように華やかに生きることもドラマに過ぎない。 日本のサラリーマンのように、ビール一杯に幸せを感じる小市民が一般的だ。
韓国は日本のように安全で文化が似ているから相手の文化理解度が早いと思う。 韓流だけでなく日本の芸能人たちも一日も早く韓国に進出し、日流が広まるよう芸能事務所の努力を促す。 私は個人的に日本ドラマ「派遣の品格」「リーガルハイ」のようなユーモア素材が入った作品を好む。 当然、大泉洋、堺雅人のファンだ。(Qの希望)

I have compiled the lineage of stars who gained popularity in Japan through Korean dramas and music. While there were notable female singers like BoA, it seems that Winter Sonata's Bae Yong-joon, also known as Yonsama, made a significant impact. Yonsama and the filming locations of Winter Sonata gained popularity not only with Japanese audiences but also among middle-aged women. I vividly remember the time when places like Nami Island in Korea attracted many Japanese tourists. Yonsama's visit to Japan even caused airport congestion. Unfortunately, Yonsama gradually disappeared from the entertainment scene, and there has been no trace of his celebrity activities. However, it is rumored that his entertainment agency still holds substantial financial power.
Following Yonsama, dramas like ‘Dae Jang Geum’ gained popularity, but the second wave of Hallyu was initiated by TVXQ. While groups like Kara and Big Bang were popular, TVXQ's influence was unparalleled. In particular, the subgroup JYJ, formed by three members who broke away from their agency due to a contractual dispute, stormed into Japan in 2012. JYJ, comprising Jaejoong, Yoochun, and Junsu, became a major success in the second wave of Hallyu. Their performances and related merchandise sales garnered immense popularity, to the extent that the items were practically impossible to find. However, back in Korea, due to their conflict with the agency, they faced difficulties in television appearances.
Junsu's success in musicals continues to this day. Unfortunately, Yoochun's personal issues led to only two members, Junsu and Jaejoong, actively participating as JYJ in Korea, with limited impact.
The third wave of Hallyu sees simultaneous popularity in both music and dramas, attracting fans across all age groups. Notable examples include BTS and popular dramas like "Crash Landing On You" and "Itaewon Class."
As a result of the Hallyu wave, perceptions of Korean men have shifted, with some seeing them as refined and others misunderstanding them as overly masculine. Just like in Japan, there is a growing diversity of personalities among the younger generation in Korea.
Living in a flashy manner, as portrayed in dramas, is just a fictional representation. The average Korean enjoys happiness through simple pleasures, much like the Japanese salarymen who find joy in a glass of beer.
Due to the safety and cultural similarities between Korea and Japan, understanding each other's cultures is relatively fast. I hope not only Hallyu but also Japanese entertainers can quickly make their mark in Korea, urging entertainment agencies to make efforts for this to happen. Personally, I prefer humorous works like Japanese dramas "Haken no Hinkaku " and "Legal High." Naturally, I am a fan of actors like Oizumi Yo and Sakai Masato.(Q's hope)

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