参加アーティストコメント:1stアルバム『Life Begins』
スズキコウタの作品がまとまって聴くことができる初めての機会。アンビエントだらけで、彼がDJで扱っていたダンスミュージックが一切ないことは私には不自然ではない。彼にとって、細野晴臣もブライアン・ウィルソンもマーティン・デニーも、何もかもがアンビエントなのだろう。そう聴こえてくる作品だと思う。
私が日本のアンビエントに興味があると彼に伝えたのは10年近く前だと記憶しているが、当時の彼にその言葉が響いている様子はなかった。でも私は彼の作品やDJに潜むアンビエントの要素に気づいていたし、このように豊富な作品群に接する機会はいつか来ると思っていた。
Prophet 5でシンセサイザーの産湯に使ったスズキコウタがつくるアンビエントサウンドなのだから、どこか40年前の風合いがある。それを時代遅れで冗長と感じるか、瑞々しく感じるかはあなたの自由だ。ただ、作品製作に少し携わったひとりとして、「音響派」やグリッチノイズ、iPhoneに言及している今作品は、器用でカラフルではなくても、彼が自分に正直で飾らない現代サウンドを目指したことを伝えておきたい。
とてもパーソナルで、シンプルで、トリックも少ない。ただ、自然体に音を紡いでいる誠実な作品だ。
NO VALUES AT ALL.
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This is the first opportunity to listen to Kota Suzuki's works together. It doesn't seem strange to me that it's full of ambient music. None of the dance music he used to DJ. For him, everything from Haruomi Hosono to Brian Wilson to Martin Denny is ambient. I think this is the kind of work.
I remember that it was nearly a decade ago that I told him that I was interested in Japanese ambient music, but at the time, my words didn't seem to resonate with him. However, I was aware of the ambient elements hidden in his work and DJ-ing, and knew that someday I would have the opportunity to experience such as this LP.
It's an ambient sound made by Kota Suzuki, who was the creator of the synthesizer on the Prophet 5. So it has a 40-year-old, outdated feel to it. It's up to you whether you find it outdated and redundant or refreshing. However, as the ones who were briefly involved in the production, I can tell you that this work, which references "Onkyo", glitch noise, and iPhones. It is a work not as deft or colorful, is an attempt to create a contemporary sound that is honest to himself and unpretentious. I want to tell you this.
It's very personal, simple, and has few tricks. However, it is an honest work that creates sounds in a natural way.
NO VALUES AT ALL.