ラジオ生活:名曲スケッチ 「サウンド・オブ・ミュージック」
【再配信は終了しました】再配信終了 2024/11/04 13:45
聞き逃しサービス 2023/10/24放送
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「サウンド・オブ・ミュージック」
( The Sound of Music )
作曲:リチャード・ロジャーズ (Richard Rodgers)
編曲:石丸寛
東京フィルハーモニー交響楽団 (管弦楽)
石丸寛(指揮)
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〜…〜【参考】
作詞:オスカー・ハマースタイン2世
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開始より00分頃
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配信終了 2023/10/31 01:00
再配信終了 2024/11/04 13:45
(すでに配信終了してます)
番組情報
Google検索 URL>
https://www.google.co.jp/search?tbm=vid&hl=ja&source=hp&biw=&bih=&q=Richard_Rodgers+The_Sound_of_Music
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「サウンド・オブ・ミュージック」
Wikipedia EN(英語版) URL> https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Sound_of_Music
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The Sound of Music is a musical with music by Richard Rodgers, lyrics by Oscar Hammerstein II, and a book by Howard Lindsay and Russel Crouse. It is based on the 1949 memoir of Maria von Trapp, The Story of the Trapp Family Singers. Set in Austria on the eve of the Anschluss in 1938, the musical tells the story of Maria, who takes a job as governess to a large family while she decides whether to become a nun. She falls in love with the children, and eventually their widowed father, Captain von Trapp. He is ordered to accept a commission in the German Navy, but he opposes the Nazis. He and Maria decide on a plan to flee Austria with the children. Many songs from the musical have become standards, including "Do-Re-Mi", "My Favorite Things", "Edelweiss", "Climb Ev'ry Mountain", and the title song "The Sound of Music".
The original Broadway production, starring Mary Martin and Theodore Bikel, opened in 1959 and won five Tony Awards, including Best Musical, out of nine nominations. The first London production opened at the Palace Theatre in 1961. The show has enjoyed numerous productions and revivals since then. It was adapted as a 1965 film musical starring Julie Andrews and Christopher Plummer, which won five Academy Awards, including Best Picture. The Sound of Music was the last musical written by Rodgers and Hammerstein, as Oscar Hammerstein died of stomach cancer nine months after the Broadway premiere.
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〜[Excerpt from above wikipedia]
〜[上記wikipediaの日本語翻訳は次の通り。翻訳にはアプリ「DeepL」を使用。]
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サウンド・オブ・ミュージック』は、リチャード・ロジャースが音楽、オスカー・ハマースタイン2世が作詞、ハワード・リンゼイとラッセル・クラウスが脚本を手がけたミュージカルである。 1949年に発表されたマリア・フォン・トラップの回想録『The Story of the Trapp Family Singers』に基づいている。 ミュージカルは、1938年のアンシュルス前夜のオーストリアを舞台に、修道女になるかどうかを決める間、大家族の家庭教師の仕事を引き受けたマリアの物語を描いている。 彼女は子供たちと恋に落ち、やがて未亡人となった父親のフォン・トラップ大尉と恋に落ちる。 フォン・トラップ大尉はドイツ海軍の徴兵を命じられるが、ナチスに反対する。 彼はマリアとともに子供たちを連れてオーストリアを脱出する計画を立てる。 ドレミ」、「マイ・フェイバリット・シングス」、「エーデルワイス」、「クライム・エヴリー・マウンテン」、そしてタイトル曲「サウンド・オブ・ミュージック」など、ミュージカルの多くの曲がスタンダードになっている。
メアリー・マーティンとセオドア・バイケル主演のオリジナル・ブロードウェイ・プロダクションは1959年に開幕し、9部門にノミネートされたうち、最優秀ミュージカル賞を含むトニー賞5部門を受賞した。 ロンドンでは1961年にパレス・シアターで初演された。 以来、何度も上演され、再演もされている。 1965年にはジュリー・アンドリュースとクリストファー・プラマー主演で映画化され、作品賞を含むアカデミー賞5部門を受賞した。 サウンド・オブ・ミュージック』は、ロジャースとハマースタインが書いた最後のミュージカルとなった。オスカー・ハマースタインは、ブロードウェイ初演の9ヵ月後に胃がんで亡くなったからである。
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「リチャード・ロジャース」
Wikipedia JA(日本版) URL> https://ja.m.wikipedia.org/wiki/リチャード・ロジャース_(作曲家)
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リチャード・チャールズ・ロジャース(Richard Charles Rodgers, 1902年6月28日 - 1979年12月30日)は、アメリカ合衆国の作曲家。ミュージカルの作曲で広く知られる。ブロードウェイ・ミュージカル43作品、「900曲以上を作曲」しており、20世紀のアメリカの作曲家の中でも有名な1人に数えられ、彼の楽曲はポピュラー音楽の発展に貢献した。なお、R&Bシンガーのリチャード・ロジャースとは、同名異人である。代表曲には「マイ・ファニー・ヴァレンタイン」「10番街の殺人」「魅惑の宵」「ザ・サウンド・オブ・ミュージック」「ドレミの歌」など、多くの楽曲がある。
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〜[上記wikipediaより抜粋]
「リチャード・ロジャース」
Wikipedia EN(英語版) URL> https://en.m.wikipedia.org/wiki/Richard_Rodgers
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Richard Charles Rodgers (June 28, 1902 – December 30, 1979) was an American composer who worked primarily in musical theater. With 43 Broadway musicals and over 900 songs to his credit, Rodgers was one of the most well-known American composers of the 20th century, and his compositions had a significant influence on popular music.
Rodgers is known for his songwriting partnerships, first with lyricist Lorenz Hart and then with Oscar Hammerstein II. With Hart he wrote musicals throughout the 1920s and 1930s, including Pal Joey, A Connecticut Yankee, On Your Toes and Babes in Arms. With Hammerstein he wrote musicals through the 1940s and 1950s, such as Oklahoma!, Flower Drum Song, Carousel, South Pacific, The King and I, and The Sound of Music. His collaborations with Hammerstein, in particular, are celebrated for bringing the Broadway musical to a new maturity by telling stories that were focused on characters and drama rather than the earlier light-hearted entertainment of the genre.
Rodgers was the first person to win all four of the top American entertainment awards in theater, film, recording, and television – an Emmy, a Grammy, an Oscar, and a Tony – now known collectively as an EGOT. In addition, he was awarded a Pulitzer Prize, making him one of only two people to receive all five awards (Marvin Hamlisch is the other). In 1978, Rodgers was in the inaugural group of Kennedy Center Honorees for lifetime achievement in the arts.
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【Biography】
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《》Rodgers and Hart
In 1919, Richard met Lorenz Hart, thanks to Phillip Levitt, a friend of Richard's older brother. Rodgers and Hart struggled for years in the field of musical comedy, writing several amateur shows. They made their professional debut with the song "Any Old Place With You", featured in the 1919 Broadway musical comedy A Lonely Romeo. Their first professional production was the 1920 Poor Little Ritz Girl, which also had music by Sigmund Romberg. Their next professional show, The Melody Man, did not premiere until 1924.
When he was just out of college Rodgers worked as musical director for Lew Fields. Among the stars he accompanied were Nora Bayes and Fred Allen. Rodgers was considering quitting show business altogether to sell children's underwear, when he and Hart finally broke through in 1925. They wrote the songs for a benefit show presented by the prestigious Theatre Guild, called The Garrick Gaieties, and the critics found the show fresh and delightful. Although it was meant to run only one day, the Guild knew they had a success and allowed it to re-open later. The show's biggest hit—the song that Rodgers believed "made" Rodgers and Hart—was "Manhattan". The two were now a Broadway songwriting force.
Throughout the rest of the decade, the duo wrote several hit shows for both Broadway and London, including Dearest Enemy (1925), The Girl Friend (1926), Peggy-Ann (1926), A Connecticut Yankee (1927), and Present Arms (1928). Their 1920s shows produced standards such as "Here in My Arms", "Mountain Greenery", "Blue Room", "My Heart Stood Still" and "You Took Advantage of Me".
With the Depression in full swing during the first half of the 1930s, the team sought greener pastures in Hollywood. The hardworking Rodgers later regretted these relatively fallow years, but he and Hart did write some classic songs and film scores while out west, including Love Me Tonight (1932) (directed by Rouben Mamoulian, who would later direct Rodgers's Oklahoma! on Broadway), which introduced three standards: "Lover", "Mimi", and "Isn't It Romantic?". Rodgers also wrote a melody for which Hart wrote three consecutive lyrics which were either cut, not recorded or not a hit. The fourth lyric resulted in one of their most famous songs, "Blue Moon". Other film work includes the scores to The Phantom President (1932), starring George M. Cohan, Hallelujah, I'm a Bum (1933), starring Al Jolson, and, in a quick return after having left Hollywood, Mississippi (1935), starring Bing Crosby and W. C. Fields.
In 1935, they returned to Broadway and wrote an almost unbroken string of hit shows that ended shortly before Hart's death in 1943. Among the most notable are Jumbo (1935), On Your Toes (1936, which included the ballet "Slaughter on Tenth Avenue", choreographed by George Balanchine), Babes in Arms (1937), I Married an Angel (1938), The Boys from Syracuse (1938), Pal Joey (1940), and their last original work, By Jupiter (1942). Rodgers also contributed to the book on several of these shows.
Many of the songs from these shows are still sung and remembered, including "The Most Beautiful Girl in the World", "My Romance", "Little Girl Blue", "I'll Tell the Man in the Street", "There's a Small Hotel", "Where or When", "My Funny Valentine", "The Lady Is a Tramp", "Falling in Love with Love", "Bewitched, Bothered and Bewildered", and "Wait till You See Her".
In 1939, Rodgers wrote the ballet Ghost Town for the Ballet Russe de Monte Carlo, with choreography by Marc Platoff.
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《》 Rodgers and Hammerstein
Rodgers' partnership with Hart began having problems because of the lyricist's unreliability and declining health. Rodgers began working with Oscar Hammerstein II, with whom he had previously written songs (before ever working with Lorenz Hart). Their first musical, the groundbreaking hit Oklahoma! (1943), is a notable example of a "book musical", a musical play in which the songs and dances are fully integrated into the plot. What was once a collection of songs, dances and comic turns held together by a tenuous plot became a fully integrated narrative. Even though Show Boat is considered to be the earliest example of a book musical, Oklahoma! epitomized the innovations for which Show Boat had laid the groundwork and is considered the first production in American history to be intentionally marketed as a fully integrated musical.
The team went on to create four more hits that are among the most popular in musical history. Each was made into a successful film: Carousel (1945), South Pacific (1949, winner of the 1950 Pulitzer Prize for Drama), The King and I (1951), and The Sound of Music (1959). Other shows include the minor hit Flower Drum Song (1958), as well as relative failures Allegro (1947), Me and Juliet (1953), and Pipe Dream (1955). They also wrote the score to the film State Fair (1945) (which was remade in 1962 with Pat Boone) and a special TV musical of Cinderella (1957).
Their collaboration produced many well-known songs, including "Oh, What a Beautiful Mornin'", "People Will Say We're in Love", "Oklahoma" (which also became the state song of Oklahoma), "It's A Grand Night For Singing", "If I Loved You", "You'll Never Walk Alone", "It Might as Well Be Spring", "Some Enchanted Evening", "Younger Than Springtime", "Bali Hai", "Getting to Know You", "My Favorite Things", "The Sound of Music", "Sixteen Going on Seventeen", "Climb Ev'ry Mountain", "Do-Re-Mi", and "Edelweiss", Hammerstein's last song.
Much of Rodgers' work with both Hart and Hammerstein was orchestrated by Robert Russell Bennett. Rodgers composed twelve themes, which Bennett used in preparing the orchestra score for the 26-episode World War II television documentary Victory at Sea (1952–53). This NBC production pioneered the "compilation documentary"—programming based on pre-existing footage—and was eventually broadcast in dozens of countries. The melody of the popular song "No Other Love" was later taken from the Victory at Sea theme entitled "Beneath the Southern Cross". Rodgers won an Emmy for the music for the ABC documentary Winston Churchill: The Valiant Years, scored by Eddie Sauter, Hershy Kay, and Robert Emmett Dolan. Rodgers composed the theme music, "March of the Clowns", for the 1963–64 television series The Greatest Show on Earth, which ran for 30 episodes. He also contributed the main title theme for the 1963–64 historical anthology television series The Great Adventure.
In 1950, Rodgers and Hammerstein received The Hundred Year Association of New York's Gold Medal Award "in recognition of outstanding contributions to the City of New York." Rodgers, Hammerstein, and Joshua Logan won the Pulitzer Prize for Drama for South Pacific.[10] Rodgers and Hammerstein had won a special Pulitzer Prize in 1944 for Oklahoma!.
In 1954, Rodgers conducted the New York Philharmonic Orchestra in excerpts from Victory at Sea, Slaughter on Tenth Avenue and the Carousel Waltz for a special LP released by Columbia Records.
Rodgers and Hammerstein musicals earned a total of 37 Tony Awards, 15 Academy Awards, two Pulitzer Prizes, two Grammy Awards, and two Emmy Awards.
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〜[Excerpt from above wikipedia]
〜[上記wikipediaの日本語翻訳は次の通り。翻訳にはアプリ「DeepL」を使用。]
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リチャード・チャールズ・ロジャース(1902年6月28日~1979年12月30日)は、主にミュージカル劇場で活躍したアメリカの作曲家。43のブロードウェイ・ミュージカルと900曲以上の楽曲を残したロジャースは、20世紀のアメリカで最も有名な作曲家の一人であり、彼の作曲した楽曲はポピュラー音楽に大きな影響を与えた。
ロジャースは、最初は作詞家ロレンツ・ハートと、次いでオスカー・ハマースタイン2世との作詞コンビで知られる。ハートとは、『パル・ジョーイ』、『コネチカット・ヤンキー』、『オン・ユア・トゥーズ』、『ベイブズ・イン・アームズ』など、1920年代から1930年代にかけてミュージカルを書いた。ハマースタインとは、『オクラホマ!』、『フラワー・ドラム・ソング』、『回転木馬』、『南太平洋』、『王様と私』、『サウンド・オブ・ミュージック』など、1940年代から1950年代にかけてのミュージカルを書いた。特にハマースタインとのコラボレーションは、ブロードウェイ・ミュージカルに新たな成熟をもたらし、それまでの軽快なエンターテインメントではなく、キャラクターやドラマに焦点を当てた物語を描いたことで知られている。
ロジャースは、エミー賞、グラミー賞、オスカー賞、トニー賞という、演劇、映画、レコーディング、テレビにおけるアメリカの4大エンタテインメント賞をすべて受賞した最初の人物であり、現在ではEGOTと総称されている。さらにピューリッツァー賞も受賞し、5つの賞すべてを受賞した2人のうちの1人となった(もう1人はマーヴィン・ハムリッシュ)。1978年、ロジャースは、芸術界における生涯功労者に贈られるケネディ・センター名誉賞の第1回受賞者に選ばれた。
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【略歴】
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《》ロジャースとハート
1919年、リチャードの兄の友人フィリップ・レヴィットの紹介で、リチャードはロレンツ・ハートと出会う。ロジャースとハートはミュージカル・コメディの分野で何年も奮闘し、いくつかのアマチュア・ショーを書いた。1919年のブロードウェイ・ミュージカル・コメディ『A Lonely Romeo(孤独なロミオ)』に収録された「Any Old Place With You」でプロデビュー。彼らの最初のプロ・プロダクションは1920年の『Poor Little Ritz Girl』で、ジークムント・ロンバーグの音楽もあった。次のプロ公演『The Melody Man』が初演されたのは1924年のことだった。
ロジャースは大学を卒業したばかりの頃、ルー・フィールズの音楽監督を務めた。彼が伴奏したスターには、ノーラ・ベイズやフレッド・アレンがいた。ロジャースはショー・ビジネスを完全にやめて子供用下着を売ろうと考えていたが、1925年にハートとともについにブレイクした。彼らは、名門シアター・ギルドが主催する『ギャリック・ガイエティーズ』という慈善公演のために曲を書き、批評家たちはそのショーを新鮮で楽しいものだと評価した。このショーは1日だけの上演だったが、ギルドは成功を確信し、後日再演することを許可した。このショーの最大のヒット曲は、ロジャースがロジャースとハートを "作った "と信じる曲、「マンハッタン」だった。ふたりは今やブロードウェイのソングライターとなった。
その後の10年間、ふたりは『親愛なる敵』(1925年)、『ガール・フレンド』(1926年)、『ペギー・アン』(1926年)、『コネチカット・ヤンキー』(1927年)、『プレゼント・アームズ』(1928年)など、ブロードウェイとロンドンの両方でヒット・ショーをいくつも書いた。1920年代のショーでは、"Here in My Arms"、"Mountain Greenery"、"Blue Room"、"My Heart Stood Still"、"You Took Advantage of Me "といったスタンダード曲が生まれた。
1930年代前半には大恐慌が本格化し、チームはハリウッドに活路を求めた。勤勉なロジャースは後に、この比較的暇な時期を悔やんだが、彼とハートは西部にいる間に、3つのスタンダード曲を紹介した「Love Me Tonight」(1932年、後にブロードウェイでロジャースの「オクラホマ!」を演出するルーベン・マムーリアン監督作品)を含む、いくつかの名曲と映画音楽を書いた:「Lover」、「Mimi」、「Isn't It Romantic?ロジャースはまた、ハートが3曲続けて作詞したメロディーを書いたが、カットされたり、レコーディングされなかったり、ヒットしなかったりした。4つ目の歌詞は、彼らの最も有名な曲の1つである「ブルー・ムーン」に結実した。その他の映画作品としては、ジョージ・M・コーハン主演の『幻の大統領』(1932年)、アル・ジョルソン主演の『ハレルヤ、俺はクズだ』(1933年)、ハリウッドを離れてから急遽復帰したビング・クロスビーとW・C・フィールズ主演の『ミシシッピー』(1935年)などがある。
1935年、彼らはブロードウェイに戻り、ほとんど途切れることなくヒット・ショーを書き続け、1943年にハートが亡くなる直前に幕を閉じた。代表的な作品には、『ジャンボ』(1935年)、『オン・ユア・トゥーズ』(1936年、ジョージ・バランシン振付のバレエ『十番街の虐殺』を含む)、『腕の中の赤ん坊』(1937年)、『天使と結婚した』(1938年)、『シラキュースの少年』(1938年)、『パル・ジョーイ』(1940年)、そして最後のオリジナル作品『ジュピターまでに』(1942年)などがある。ロジャースは、これらのショーのうち数作の本にも寄稿している。
「世界で一番美しい女の子」、「マイ・ロマンス」、「リトル・ガール・ブルー」、「街の男に告ぐ」、「小さなホテルがある」、「Where or When」、「マイ・ファニー・ヴァレンタイン」、「The Lady Is a Tramp」、「恋に落ちて」、「Bewitched, Bothered and Bewildered」、「Wait till You See Her」など。
1939年、ロジャースはモンテカルロ・バレエ団のためにバレエ『ゴースト・タウン』を書き、振付はマルク・プラトフが担当した。
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《》ロジャースとハマースタイン
ロジャースとハートのパートナーシップは、ハートの作詞家としての信頼性の低さと健康状態の悪化のために問題を抱えるようになった。ロジャースは、ロレンツ・ハートと仕事をする以前から一緒に曲を書いていたオスカー・ハマースタイン2世と仕事を始めた。彼らの最初のミュージカル、画期的なヒット作『オクラホマ!』(1943年)は、「ブック・ミュージカル」(歌と踊りが筋書きに完全に組み込まれたミュージカル劇)の顕著な例である。かつては、歌と踊りとコミカルな展開の集まりであったものが、微妙なプロットによってまとめられ、完全に統合された物語となったのである。ショー・ボート』がブック・ミュージカルの最も初期の例と考えられているにもかかわらず、『オクラホマ!』は『ショー・ボート』が基礎を築いた革新性を体現しており、アメリカ史上初めて完全に統合されたミュージカルとして意図的に売り出された作品と考えられている。
このチームは、その後もミュージカル史上最も人気のある4つのヒット作を生み出した。いずれも映画化され成功を収めた:回転木馬』(1945年)、『南太平洋』(1949年、1950年ピューリッツァー賞演劇部門受賞)、『王様と私』(1951年)、『サウンド・オブ・ミュージック』(1959年)である。その他、マイナー・ヒットとなった『フラワー・ドラム・ソング』(1958年)、相対的に失敗作となった『アレグロ』(1947年)、『ミーとジュリエット』(1953年)、『パイプドリーム』(1955年)などがある。また、映画『ステート・フェア』(1945年)(1962年にパット・ブーン主演でリメイク)や『シンデレラ』(1957年)の特別TVミュージカルのスコアも書いている。
彼らのコラボレーションは、"Oh, What a Beautiful Mornin'"、"People Will Say We're in Love"、"Oklahoma"(オクラホマ州の州歌にもなった)、"It's A Grand Night For Singing"、"If I Loved You"、"You'll Never Walk Alone "など、多くの有名曲を生み出した、「It Might as Well Be Spring"、"Some Enchanted Evening"、"Younger Than Springtime"、"Bali Hai"、"Getting to Know You"、"My Favorite Things"、"The Sound of Music"、"Sixteen Going on Seventeen"、"Climb Ev'ry Mountain"、"Do-Re-Mi"、そしてハマースタインの遺作となった "Edelweiss"。
ロジャースがハートとハマースタインの2人と手がけた作品の多くは、ロバート・ラッセル・ベネットがオーケストレーションを担当した。ロジャースは12曲のテーマを作曲し、ベネットは全26話の第二次世界大戦のテレビ・ドキュメンタリー番組『Victory at Sea』(1952~53年)のオーケストラ・スコアの準備に使用した。このNBC制作のドキュメンタリーは、既存の映像を基にした「コンピレーション・ドキュメンタリー」の先駆けであり、最終的に数十カ国で放送された。人気曲「No Other Love」のメロディーは、後に『Victory at Sea』のテーマ「Beneath the Southern Cross」から引用された。ロジャースは、ABCのドキュメンタリー番組『ウィンストン・チャーチル』の音楽でエミー賞を受賞:エディ・サウター、ハーシー・ケイ、ロバート・エメット・ドランが音楽を担当。ロジャースは、1963年から64年にかけて30話放映されたテレビシリーズ『The Greatest Show on Earth』のテーマ曲「March of the Clowns」を作曲。また、1963年から64年にかけて放送された歴史アンソロジー・テレビシリーズ『The Great Adventure』のメイン・タイトル・テーマも担当した。
1950年、ロジャースとハマースタインは、"ニューヨーク市への多大な貢献を称え "ニューヨーク百年協会のゴールド・メダル賞を受賞した。ロジャース、ハマースタイン、ジョシュア・ローガンは、『南太平洋』でピューリッツァー賞演劇部門を受賞した[10]。
1954年、ロジャースはコロンビア・レコードからリリースされた特別LPのために、ニューヨーク・フィルハーモニー管弦楽団を指揮し、『海の勝利』、『十番街の虐殺』、『回転木馬のワルツ』の抜粋を演奏した。
ロジャースとハマースタインのミュージカルは、トニー賞37回、アカデミー賞15回、ピューリッツァー賞2回、グラミー賞2回、エミー賞2回を受賞している。
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