ラジオ生活:ベストオブクラシック フォーレ 組曲「ペレアスとメリザンド」
聞き逃しサービス 2025/01/06 放送
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ベストオブクラシック
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組曲「ペレアスとメリザンド」
( Pelléas et Mélisande, op. 80,
a suite derived from incidental music for Maurice Maeterlinck's play )
作曲: フォーレ ( Gabriel Urbain Fauré )
スイス・ロマンド管弦楽団(管弦楽)
アルミン・ジョルダン(指揮)
(17分9秒)
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開始より1時間21分28秒頃 (終了より18分32秒前頃)
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配信終了2025/01/13 21:10
(すでに配信終了してます)
番組情報
Google検索 URL>
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フォーレ 組曲「ペレアスとメリザンド」
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フォーレ 「ペレアスとメリザンド」
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☆★☆ フォーレ 「ペレアスとメリザンド」について【目次】☆★☆
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1. フォーレ 「ペレアスとメリザンド」について
1.1 Wikipedia JA(日本版)の抜粋
1.2 Wikipedia EN(英語版)の抜粋、および、その日本語翻訳
1.3 Wikipedia FR(フランス版)の抜粋、および、その日本語翻訳
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2. 作曲者:フォーレについて
2.1 Wikipedia FR(フランス版)の抜粋、および、その日本語翻訳
2.2 フォーレの作品リストへのリンク・Wikipedia EN(英語版)
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3. モーリス・メーテルリンクの戯曲「ペレアスとメリザンド」について
3.1 戯曲「ペレアスとメリザンド」の紹介記事へのリンク
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<<< 以下、参照しているWikipediaなどへのリンクはそれぞれの先頭あたりで紹介してます。>>>
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1. フォーレ 「ペレアスとメリザンド」について
1.1 Wikipedia JA(日本版)の抜粋
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ペレアスとメリザンド (フォーレ)
Wikipedia JA(日本版) URL> https://ja.wikipedia.org/wiki/ペレアスとメリザンド_(フォーレ)
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『ペレアスとメリザンド』(Pelléas et Mélisande)は、ガブリエル・フォーレが作曲した劇付随音楽、およびその抜粋による管弦楽組曲(作品80)。現在では、組曲による演奏が一般的である。
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〜[上記wikipediaより抜粋]
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1. フォーレ 「ペレアスとメリザンド」について
1.2 Wikipedia EN(英語版)の抜粋、および、その日本語翻訳
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Pelléas et Mélisande (Fauré)
Wikipedia EN(英語版) URL> https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pelléas_et_Mélisande_(Fauré)
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Pelléas et Mélisande, Op. 80 is a suite derived from incidental music by Gabriel Fauré for Maurice Maeterlinck's play of the same name. He was the first of four leading composers to write music inspired by Maeterlinck's drama. Debussy, Schoenberg and Sibelius followed in the first decade of the 20th century.
Fauré's music was written for the London production of Maeterlinck's play in 1898. To meet the tight deadline of the production, Fauré reused some earlier music from incomplete works and enlisted the help of his pupil Charles Koechlin, who orchestrated the music. Fauré later constructed a four-movement suite from the original theatre music, orchestrating the concert version himself.
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【History】
The score was commissioned in 1898 by Mrs Patrick Campbell for the play's first production in English, in which she starred with Johnston Forbes-Robertson and John Martin-Harvey. Stella Campbell had invited Debussy to compose the music, but he was busy working on his operatic version of Maeterlinck's play, and declined the invitation. Debussy in his letter said: "j'aimerai toujours mieux une chose où, en quelque sorte, l'action sera sacrifiée à l'expression longuement poursuivie des sentiments de l'âme. Il me semble que là, la musique peut se faire plus humaine, plus vécue, que l'on peut creuser et raffiner les moyens d'expression" ("I will always prefer a thing in which, in a way, the action is sacrificed for the expression sought after by the soul. It seems to me that in that case, the music is more human, more lived, that we can refine our means of expression").
Fauré was in London in March and April 1898, and was introduced to Mrs Campbell by the musical benefactor Frank Schuster.[4] Fauré accepted her invitation to compose the music for the production, despite the tight deadline – the play was to open in June of that year. He wrote to his wife, "I will have to grind away hard for Mélisande when I get back. I hardly have a month and a half to write all that music. True, some of it is already in my thick head!" It was Mrs Campbell who commissioned Fauré to write the incidental music to the play. She "felt sure M. Gabriel Fauré was the composer needed."
As he often did, Fauré reused music written for incomplete or unsuccessful works. A sicilienne from his unfinished 1893 score for Le Bourgeois gentilhomme was the most substantial piece retrieved for Pelléas et Mélisande. Pressed for time, and never greatly interested in orchestrating, Fauré enlisted the help of his pupil Charles Koechlin, who accompanied him to London. The complete incidental music comprised 19 pieces (2 are missing) of varying length and importance.
Fauré conducted the orchestra for the premiere, at the Prince of Wales's Theatre on 21 June 1898. Mrs Campbell was enchanted by his music, in which, she wrote, "he had grasped with most tender inspiration the poetic purity that pervades and envelops M. Maeterlinck's lovely play". She asked him to compose further theatre music for her in the first decade of the 20th century, but to her regret his workload as director of the Paris Conservatoire made it impossible. Over the next 14 years, she revived the play, always using Fauré's score. In 1904, the music was used for a production of the original French version of the play, starring Sarah Bernhardt.[9] Fauré's incidental music was used again in Georgette Leblanc's production of the play in the cloisters and gardens of Saint-Wandrille abbey in August 1910, conducted by Albert Wolff.
There are two different versions of the original theatre score for Pelléas et Mélisande in existence. The first is Koechlin's autograph of the orchestral score, dating from May and June 1898, and incorporating several rough sketches by Fauré in short score. The second is the conducting score used by Fauré in London; this is also a manuscript in Koechlin's handwriting.
Fauré later reused the music for Mélisande's song in his 1906–10 song cycle La chanson d'Ève, adapting it to fit words by the Symbolist poet Charles van Lerberghe.
After Fauré, three other leading composers completed works inspired by Maeterlinck's drama: Debussy's opera (1902), Schoenberg's early tone poem (1903) and Sibelius's incidental music (1905).
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【Suite】
After the run of the play in London, Fauré drew on the music for a short orchestral suite, which he orchestrated himself, using Koechlin's London score as a starting point. The original orchestration for the London production consisted of two flutes, one oboe, two clarinets, one bassoon, two horns, two trumpets, timpani, harp and string quartet.[16] Fauré reorchestrated for larger forces, including a normal string complement and second oboe, second bassoon and third and fourth horns. He also rewrote several passages, notably the climaxes in the first, third and fourth movements.
The suite at first consisted of the Prélude, Fileuse (entr'acte to Act 3) and La mort de Mélisande (entr'acte to Act 4). In this form it was premiered at the Concerts Lamoureux in February 1901. Fauré was not happy with the performance, telling his wife that the conductor, Camille Chevillard did not really understand the music. Fauré later added the Sicilienne. This version of the suite was published in 1909. The suite is sometimes performed with the addition of Mélisande's song "The King's three blind daughters", in Koechlin's orchestration.
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《》Prélude (quasi adagio)
The Prélude is based on two themes; the first is tightly restricted, with no large melodic intervals between successive notes. The critic Gerald Larner suggests that this theme reflects Mélisande's introverted personality. The second theme is introduced by a romantic solo cello with woodwind, and may, in Larner's view represent Mélisande as first seen by her future husband, Golaud. The horn calls near the end of this movement may suggest Golaud's discovery of Mélisande in the forest.
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《》Fileuse (andantino quasi allegretto)
La Fileuse is an orchestral representation of a spinning song. The Fauré scholar Jean-Michel Nectoux notes that, although Debussy omits it in his operatic version, Mélisande is shown at her spinning wheel in Maeterlinck's play. A gentle oboe melody is accompanied by the strings, who maintain a theme imitative of spinning.
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《》Sicilienne (allegro molto moderato)
The movement, although in the traditionally sad key of G minor, represents, in Larner's view, "the one moment of happiness shared by Pelléas and Mélisande". Nectoux writes that although the piece was reused from an earlier work (incidental music to Molière's Le Bourgeois Gentilhomme) very few people would guess that it was not composed for Pelléas and Mélisande, so appropriate is it to its purpose. This is the movement of the suite that differs least from Koechlin's London score; Fauré made only minor textual amendments to it.
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《》La mort de Mélisande (molto adagio)
The last movement, in D minor, is inescapably tragic, with a theme of lamentation for clarinets and flutes. There are echoes of Mélisande's song throughout the movement. The opening theme returns fortissimo on the strings "before a last echo of the song and a sadly modal approach on solo flute to the final chord" (Larner). This movement was played at Fauré's own funeral.
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〜[Excerpt from above wikipedia]
〜[上記wikipediaの日本語翻訳は次の通り。翻訳にはアプリ「DeepL」を使用。]
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ペレアスとメリザンド』作品80は、モーリス・メーテルリンクの同名戯曲のためにガブリエル・フォーレが作曲した付随音楽に由来する組曲である。 フォーレは、メーテルリンクの戯曲に触発されて作曲した4人の代表的な作曲家のうちの最初の一人である。 ドビュッシー、シェーンベルク、シベリウスが20世紀最初の10年間に続いた。
フォーレの音楽は、1898年にロンドンで上演されたメーテルリンクの戯曲のために書かれた。 この上演の厳しい締め切りに間に合わせるため、フォーレは未完成の作品から以前の曲を再利用し、弟子のシャルル・ケシュランの助けを借りてオーケストレーションを行った。 その後、フォーレはオリジナルの劇音楽から4楽章からなる組曲を作曲し、演奏会用には自らオーケストレーションを担当した。
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【歴史】
この楽譜は、1898年にパトリック・キャンベル夫人が、ジョンストン・フォーブス=ロバートソン、ジョン・マーティン=ハーヴェイと共演した英語版初演のために依頼したもの。 ステラ・キャンベルはドビュッシーに作曲を依頼したが、ドビュッシーはメーテルリンクの戯曲をオペラ化する仕事で忙しく、依頼を断った。 ドビュッシーは手紙の中でこう述べている: 「私は、ある種の行為が、長い間、心の感情を表現するために犠牲となるような選択を、常に望んでいる。 Il me semble que là, la musique peut se faire plus humaine, plus vécue, que l'on peut creuser et raffiner les moyens d'expression"(「私は常に、ある意味で、魂が求める表現のために行為が犠牲になるようなものを好むだろう。 その場合、音楽はより人間的で、より生きたものになり、私たちは表現手段を洗練させることができる」)。
フォーレは1898年3月と4月にロンドンに滞在し、音楽界の恩人フランク・シュースターからキャンベル夫人を紹介された[4]。フォーレは、その年の6月に開幕するというタイトな期限にもかかわらず、彼女の招きに応じ、上演のための音楽を作曲した。 フォーレは妻にこう書き送っている。 あの音楽を全部書くのに1ヵ月半しかない。 確かに、いくつかはすでに私の厚い頭の中にあるのだが......」。 フォーレに劇付随音楽を依頼したのはキャンベル夫人だった。 彼女は "M.ガブリエル・フォーレが必要な作曲家だと確信した"。
フォーレはしばしばそうであったように、未完成の作品や不成功に終わった作品のために書かれた音楽を再利用した。 1893年の『ブルジョワの紳士』の未完成楽譜にあったシシリエンヌが、『ペレアスとメリザンド』のために回収された最も充実した曲だった。 時間に追われ、オーケストレーションにはあまり興味がなかったフォーレは、ロンドンに同行した弟子のシャルル・コシュランの助けを借りた。 付随音楽は、長さも重要度も異なる19曲(2曲は欠落)で構成された。
フォーレは、1898年6月21日にプリンス・オブ・ウェールズ劇場で行われた初演でオーケストラを指揮した。 キャンベル夫人は彼の音楽に魅了され、「彼は、メーテルリンクの美しい戯曲を貫き、包み込む詩的な純粋さを、最も優しいインスピレーションで捉えていた」と書いている。 20世紀最初の10年間、彼女はメーテルリンクにさらなる舞台音楽の作曲を依頼したが、パリ国立高等音楽院の院長として多忙を極めていたため、それは不可能だった。 その後14年間、彼女は劇を再演し、常にフォーレの楽譜を使用した。 1904年には、サラ・ベルナール主演のフランス版オリジナル戯曲の上演にフォーレの音楽が使用された[9]。1910年8月、ジョルジェット・ルブランがアルベール・ウルフの指揮でサン=ヴァンドリユ修道院の回廊と庭園で上演した戯曲の上演でも、フォーレの付随音楽が再び使用された。
『ペレアスとメリザンド』のオリジナル楽譜は2種類存在する。 ひとつは、1898年5月と6月に書かれたコーシュランの自筆譜で、短い楽譜の中にフォーレのラフスケッチがいくつか盛り込まれている。 もうひとつは、フォーレがロンドンで使用した指揮譜で、これもケシュラン自筆の手稿である。
フォーレは後に、1906年から10年にかけて作曲した歌曲集『ラ・シャン・デヴ』で、象徴主義の詩人シャルル・ファン・レルベルヘの言葉に合うようにメリザンドの歌の楽譜を再利用した。
フォーレの後、3人の主要な作曲家がメーテルリンクの戯曲に触発された作品を完成させた: ドビュッシーのオペラ(1902年)、シェーンベルクの初期のトーンポエム(1903年)、シベリウスの付随音楽(1905年)である。
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【組曲】
ロンドンで上演された後、フォーレはコーシュランのロンドンの楽譜をもとに、短い管弦楽組曲を作曲した。 フォーレは、通常の弦楽器、第2オーボエ、第2ファゴット、第3、第4ホルンを含む、より大規模な編成に再編成した。 また、いくつかのパッセージ、特に第1、3、4楽章のクライマックスを書き直した。
組曲は当初、プレリュード、フィレユーズ(第3幕の冒頭)、メルリザンドの死(第4幕の冒頭)で構成されていた。 この形で1901年2月のコンセール・ラムルーで初演された。 フォーレはこの演奏に満足しておらず、指揮者のカミーユ・シュヴィラールは音楽をよく理解していなかったと妻に語っている。 フォーレは後にシシリエンヌを追加した。 この組曲版は1909年に出版された。 この組曲は、ケシュランのオーケストレーションで、メリザンドの歌「王の3人の盲目の娘」を加えて演奏されることもある。
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《》プレリュード(準アダージョ)
前奏曲は2つの主題に基づいており、1つ目の主題は、連続する音符の間に大きな旋律的間隔がない、きつく制限されたものである。 批評家のジェラルド・ラーナーは、この主題はメリザンドの内向的な性格を反映していると指摘している。 第2主題は、ロマンティックなチェロの独奏と木管によって導入され、ラルナーの見解では、将来の夫であるゴローが初めて見たメリザンドを表しているのかもしれない。 この楽章の終わりに近いホルンの掛け声は、ゴローが森の中でメリザンドを発見したことを暗示しているのかもしれない。
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《》フィリューズ(アンダンティーノ・アレグレット)
ラ・フィルーズは、紡ぎ歌の管弦楽的表現である。 フォーレ研究家のジャン=ミシェル・ネクトゥーは、ドビュッシーはオペラ版では省略しているが、メーテルリンクの戯曲ではメルリザンドが糸車に向かう姿が描かれていると指摘している。 穏やかなオーボエの旋律に弦楽器が寄り添い、紡ぎを模した主題を維持する。
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《》シシリエンヌ(アレグロ・モルト・モデラート)
この楽章は、伝統的に悲しいト短調であるが、ラーナーの見解では、「ペレアスとメリザンドが分かち合った幸福の瞬間」を表している。 ネクトゥーは、この曲は以前の作品(モリエールの『ブルジョワ・ジャンティルホム』の付随音楽)から再利用されたものだが、『ペレアスとメリザンド』のために作曲されたものではないと思う人はほとんどいないだろうと書いている。 この楽章は、コーシュランのロンドン・スコアと最も相違の少ない組曲の楽章であり、フォーレはこの楽章にわずかなテキストの修正を加えただけである。
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《》メリザンドの死(モルト・アダージョ)
終楽章はニ短調で、クラリネットとフルートのための哀歌の主題を持つ、避けがたい悲劇的な楽章である。 楽章全体を通してメリザンドの歌の響きがある。 冒頭の主題は弦楽器でフォルティッシモに回帰し、「歌の最後の響きと、フルート独奏による最後の和音への悲しいモード的アプローチの前に」(ラーナー)。 この楽章はフォーレ自身の葬儀で演奏された。
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1. フォーレ 「ペレアスとメリザンド」について
1.3 Wikipedia FR(フランス版)の抜粋、および、その日本語翻訳
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Pelléas et Mélisande (Fauré)
Wikipedia FR(フランス版) URL> https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Pelléas_et_Mélisande_(Fauré)
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Pelléas et Mélisande, op. 80, est une musique de scène écrite en 1898 par Gabriel Fauré pour une représentation en langue anglaise, le 21 juin 1898 à Londres, de la pièce Pelléas et Mélisande de Maeterlinck. L'orchestration fut confiée à Charles Koechlin. Pour cette raison, la « Chanson de Mélisande » est chantée en anglais.
Une suite de cinq morceaux pour orchestre fut publiée en 1900, et créée en 1901 par l'Orchestre Lamoureux dirigé par Camille Chevillard. Elle a aussi été arrangée pour piano seul et piano à quatre mains. La suite apparaît souvent en quatre parties, la « Chanson de Mélisande » étant absente de la plupart des publications. La « Sicilienne » est devenue très populaire, avec des arrangements pour flûte et piano ou d'autres instruments.
La musique a été utilisée par George Balanchine dans le premier tableau « Émeraudes » de son ballet Jewels (Joyaux), créé en 1967 à New York.
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【Mouvements de la suite】
1. Prélude - Quasi adagio
2. Fileuse - Andantino quasi allegretto
3. Chanson de Mélisande
4. Sicilienne - Allegretto molto moderato
5. La Mort de Mélisande - Molto adagio
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〜[Excerpt from above wikipedia]
〜[上記wikipediaの日本語翻訳は次の通り。翻訳にはアプリ「DeepL」を使用。]
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『ペレアスとメリザンド』作品80は、1898年6月21日にロンドンで上演されたメーテルリンクの戯曲『ペレアスとメリザンド』の英語上演のために、ガブリエル・フォーレが1898年に作曲した付随音楽。 オーケストレーションはシャルル・ケクランに任された。 そのため、「メリザンドの歌」は英語で歌われている。
オーケストラのための5つの小品からなる組曲は1900年に出版され、1901年にカミーユ・シュヴィヤール指揮ラムルー管弦楽団によって初演された。 また、ピアノ独奏曲やピアノ連弾曲にも編曲されている。 この組曲は多くの場合4つのパートに分かれており、「メリザンドの歌」はほとんどの出版物には収録されていない。 シシリエンヌ」は、フルートとピアノ、または他の楽器のための編曲で非常に人気が出た。
この曲は、ジョージ・バランシンが1967年にニューヨークで初演したバレエ『ジュエルズ』の最初のタブロー「エメロー」で使用された。
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【組曲の楽章】
1. 前奏曲 - 準アダージョ
2. フィレウス - アンダンティーノ・クァジ・アレグレット
3. メリザンドの歌
4. シシリエンヌ~アレグレット・モルト・モデラート
5. メリザンドの死 - モルト・アダージョ
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2. 作曲者:フォーレについて
2.1 Wikipedia FR(フランス版)の抜粋、および、その日本語翻訳
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ガブリエル・ユルバン・フォーレ
Gabriel Urbain Fauré
Wikipedia FR(フランス版) URL> https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Gabriel_Fauré
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Gabriel Fauré, né le 12 mai 1845 à Pamiers (Ariège) et mort le 4 novembre 1924 à Paris, est un pianiste, organiste et compositeur français.
Élève de Saint-Saëns et de Gustave Lefèvre à l’École Niedermeyer de Paris, il est d'abord maître de chapelle de l'église de la Madeleine à Paris. Il en assure plus tard les fonctions d'organiste, titulaire du grand orgue. Il est ensuite nommé professeur de composition au Conservatoire de Paris, puis directeur de l’établissement de 1905 à 1920.
Il est l’un des plus grands compositeurs français de la fin du xixe et du début du xxe siècles.
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〜[Excerpt from above wikipedia]
〜[上記wikipediaの日本語翻訳は次の通り。翻訳にはアプリ「DeepL」を使用。]
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ガブリエル・フォーレは、1845年5月12日にパミエ(アリエージュ)に生まれ、1924年11月4日にパリで没したフランスのピアニスト、オルガニスト、作曲家。
パリのニーデルマイヤー音楽院でサン=サーンスとギュスターヴ・ルフェーヴルに師事。 後にオルガニストとなり、大オルガンの首席奏者となる。 パリ国立高等音楽院の作曲科教授を経て、1905年から1920年まで同音楽院の院長を務めた。
19世紀後半から20世紀初頭にかけてのフランスを代表する偉大な作曲家の一人である。
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2. 作曲者:フォーレについて
2.2 フォーレの作品リストへのリンク・Wikipedia EN(英語版)
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フォーレの作品リスト
Wikipedia EN(英語版) URL> https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_compositions_by_Gabriel_Faur%C3%A9
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3. モーリス・メーテルリンクの戯曲「ペレアスとメリザンド」について
3.1 戯曲「ペレアスとメリザンド」の紹介記事へのリンク
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【書籍紹介】モーリス・メーテルリンクの戯曲『ペレアスとメリザンド』 Pelléas et Mélisande by Maurice Maeterlinck
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